تلگرام و واتساپ :  2258285-0936

 تلفن فروش :  77591964-021

 هر سازه ای که از فلز و چوب یا پلاستیک ساخته شده باشد و دارای سطح هایی باشد که قابل بارگذاری و دسترسی باشد،قفسه گفته می شود.

صنعت قفسه بندی از گذشته تا به امروز کاربرد بالا و نقش بسزایی در ساماندهی و نظم دهی و چیدمان و نگهداری اقلام داشته است و در همه ابعاد زندگی شخصی، کاری، اجتماعی،...نیاز به این صنعت وجود دارد. 

ایران در صنعت قفسه بندی 70 قدمت سال دارد وبرای صرفه جویی در فضای موجود و رفع نیازهای انبارداری با الگو برداری از شرکت های اروپایی نقش بسزایی ایفا می کند.با  پیشرفت سریع تکنولوژی و حجم بالای عرضه و تقاضا در صنایع و سازمان‌ها نیاز شدید به صرفه جویی در فضای موجود و تسریع در نقل‌وانتقال کالا و محصول احساس می شود.

سیستم‌های قفسه‌بندی انبار بسته به فضا و نیاز کاربران آن دارای قابلیت اجرا به‌صورت یکپارچه، ترکیبی و یا مکانیزه می‌باشند.

:در این مقاله ما قصد معرفی سیستم‌های قفسه‌بندی ثابت و کاربردهای آن در صنایع و مکان های مختلف می‌پردازیم:

انواع قفسه بندی:

قفسه بندی مشبک:

قفسه‌بندی مشبک (پیچ و مهره ای) را می‌توان جز متداول‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع قفسه‌بندی نام برد که جهت نگهداری اقلام سبک و کم‌حجم استفاده می شود و به‌صورت دستی قابل بارگذاری می باشند. این سازه از نبشی‌های سوراخ‌دار، پانل‌ها یا کفه‌ها و پیچ و مهره تشکیل‌شده است و مونتاژ بسیار آسان و سریعی دارد. این نوع قفسه ها در رنگ‌های استاندارد طوسی، آبی، سفید ارائه می‌گردد.

کاربرد:

جهت نگهداری و انبارش ملزومات، ابزارآلات، قطعات یدکی و سایر اقلام در انبارها، انباری‌های منازل، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، سالن‌ها و مجموعه‌های اداری و بایگانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نصب این سازه به‌سادگی و با کمترین ابزار و در سریع‌ترین زمان امکان‌پذیر است و نیاز به تخصص خاصی در زمینهٔ آشنایی با نصب قفسه‌بندی ندارد.

ویژگی‌ها:

- در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع

- قابلیت دسترسی آسان به اقلام باوجود طبقه‌های متعدد

- امکان نصب پلکان، نرده، راهرو و بالابر

- نصب سریع و آسان

- قابلیت کاهش یا افزایش ارتفاع و تعداد طبقات

- قابل‌استفاده جهت ساخت دیواره‌های کاذب، سقف سبک، بالکن و میز کار

قفسه بندی پالت راک :

این مدل قفسه برای برای محصولات و کالاهای سنگین و دارای حجم استفاده می‌ شود که محصولات و کالاها روی پالت‌های مسطح و یا پالت‌های دیواره دار به‌صورت یکپارچه قرار می‌گیرند و توسط لیفتراک بارگذاری انجام می‌شود. اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، زیر پالتی، پالت پروفیلی، محافظ ستون، بازوی تقویت، زیر جعبه‌ای، محافظ قاب و ... می‌باشد. رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای و اجزای طبقات نارنجی و اتصالات گالوانیزه می‌باشند.

کاربرد:

در انبارهای مواد، کالاها، قطعات سبک و سنگین، سردخانه‌ها و سایر موارد، مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی‌ها:

- قابلیت جابجایی ارتفاع طبقات

- تنوع در اندازه‌ها و تحمل‌های طبقات

- دسترسی آسان به طبقات بارگذاری

- قابلیت اتصال پیچ و مهره‌ای قفسه‌ها به یکدیگر

- طراحی و اجرا به‌صورت چندین طبقه و متناسب با ارتفاع و ابعاد فضای موجود

قفسه بندی راک کفپوشدار سنگین (بالکی راک):

قفسه‌بندی راک کفپوشدار سنگین (بالکی راک) برای نگهداری محصولات و کالاهای دارای حجم نیمه سنگین و سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد. حرکت بین طبقات از طریق پلکان و یا بالابر انجام می‌شود و جابجایی بار در طبقات توسط نفر و به‌صورت دستی و یا با استفاده از تجهیزات کمکی مانند چرخ‌دستی و کانوایر صورت می‌گیرد.

کاربرد:

در انبارهای مواد، انبارهای لوازم‌یدکی، ابزارآلات و تأسیسات مورداستفاده قرار می‌گیرد. اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، کف‌پوش‌های طبقات (در ابعاد و تحمل‌های مختلف) می‌باشد. رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، کفپوش‌های طبقات طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه می‌باشند.

ویژگی‌ها:

- دسترسی آسان به‌تمامی طبقات و اقلام موجود در طبقات

- سهولت در انجام بارگذاری و برداشت بار از طبقات

- امکان خرده برداری به دلیل سهولت دسترسی کلیه طبقات

- امکان اجرا در ارتفاع و به‌صورت طبقات متعدد

- امکان ایجاد و فضاسازی در حداکثر ارتفاع فضاهای موجود

- قابلیت اجرای طبقات در اندازه‌های متنوع

- پشتیبانی از تأسیسات سالن و انبار مانند سیستم‌های روشنایی و اطفاء حریق

- افزایش چشمگیر نظم و سطح ایمنی انبار و کالاهای بارگذاری شده

- قابلیت اتصال تمامی قفسه‌ها به‌صورت پیچ و مهره‌ای

- قابلیت اجرای سریع و کاهش یا افزایش ابعاد

قفسه بندی کفپوشدار سبک (لانگ اسپن) :

قفسه‌بندی کفپوشدار سبک یا (لانگ اسپن) شبیه قفسه‌بندی راک کفپوشدار سنگین است با این تفاوت که برای نگهداری بارهای حجیم و نیمه سنگین استفاده‌شده ولی تحمل بارگذاری کمتری دارد و توسط نفر جابجا می‌شوند. اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، کف‌پوش‌های طبقات (در ابعاد و تحمل‌های مختلف) می‌باشد. رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، کف‌پوش‌های طبقات طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه می‌باشند.

کاربرد قفسه‌بندی کفپوشدار سبک:

در انبارهای مواد، انبارهای محصول، انبار قطعات یدکی و سردخانه‌ها کاربرد دارد.

ویژگی‌ها:

- طراحی و اجرا به‌صورت یک یا چندطبقه در ارتفاع، متناسب با ارتفاع سالن

- همراه با راهروهای ارتباطی پلکان، نرده، بالکن و بالابر

- امکان خرده برداری به دلیل سهولت در دسترسی کلیه طبقات

- امکان اجرا در ارتفاع و به‌صورت طبقات متعدد

- امکان قفسه‌بندی در حداکثر ارتفاع فضاهای موجود

- پشتیبانی از تأسیسات سالن و انبار مانند سیستم‌های روشنایی و اطفاء حریق

- افزایش چشمگیر نظم و سطح ایمنی انبار و کالاهای بارگذاری شده

- قابلیت اتصال تمامی قفسه‌ها به‌صورت پیچ و مهره‌ای

- قابلیت اجرای سریع و کاهش یا افزایش ابعاد

قفسه بندی خود راهرو (درایوین) :

قفسه‌بندی خود راهرو (درایوین) دارای تونل‌هایی است که علاوه بر محل بارگذاری بارهای پالتی، مسیر تردد لیفتراک نیز هستند و راهروهای اضافی در این سیستم حذف ‌شده است. در این سیستم آخرین بار گذاشته شده، اولین بار قابل‌برداشت است.این سیستم از نظر بازو، ریل‌ها و تعدادی از مهاربندها سایر اجزا شباهت زیادی به قفسه پالت راک دارد. اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازوهای شیب‌دار (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، بازوهای مهار سقف (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، مهاربندهای پشت و بین قاب، ریل‌های طبقات، استپ پالت و اتصالات است. رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای شیب‌دار نارنجی، ریل‌ها نارنجی یا گالوانیزه، مهاربندها نارنجی یا طوسی و اتصالات گالوانیزه می‌باشند.

کاربرد:

در سردخانه‌ها و انبارهای مواد و انبارهای محصول بهترین کاربرد و بهره‌وری را حاصل می‌نماید.

ویژگی‌ها:

- افزایش حجم پالت گذاری در سطح و ارتفاع انبار به چند برابر، به دلیل استفاده از تونل‌های بارگذاری به‌عنوان راهرو

- بارگذاری توسط لیفتراک از انتهای تونل و بالعکس برای تخلیه بار از ابتدای تونل برداشت انجام می‌گردد

- اولین خروجی پالت آخرین ورودی است(LIFO) 

قفسه بندی بازویی (کانتی لور) :

قفسه‌بندی بازویی (کانتی لور) برای نگهداری بارهای سنگین، حجیم لوله‌ای، شاخه‌ای و یا رولی و ورقی که توسط لیفتراک جابجا می‌شوند طراحی ‌شده است. قفسه بندی بازویی (کانتی لور) با حداکثر ارتفاع 12 متر و ابعاد مختلف قابلیت اجرا در انبارهای کوچک و بزرگ را داراست. اجزای این سیستم شامل پایه و ستون، بازو، مهاربندهای افقی و ضربدری، پین اتصال بازو، پین جلوگیری از ریزش بار و سایر اتصالات است. رنگ ستون‌ها و پایه ستون‌ها طوسی، بازوها نارنجی، مهاربندها طوسی و سایر اتصالات گالوانیزه می‌باشند.

کاربرد:

مناسب استفاده بارهای شاخه‌ای مثل لوله‌های فلز، پروفیل‌های سبک و سنگین، الوار، ورق‌های چوبی و نئوپان، میلگرد، جعبه‌های حجیم و سنگین و رول‌های فرش و فرشینه (موکت)

ویژگی‌ها:

- نداشتن ستون در جلوی قفسه‌ ها که حداکثر دسترسی در بارگذاری اقلام با ابعاد متنوع را فراهم می‌نماید

- قابلیت اجرا در مؤلفه‌های ارتفاع، طول بازو، دهانه‌ها و تحمل بار مختلف

- قابلیت بارگذاری توسط لیفتراک

- تنظیم ارتفاع بازوهای طبقات با فواصل 15 سانتیمتر

قفسه بندی دفتری :

سیستم قفسه بندی کتابخانه ای دیگر به نام قفسه ریلی کتابخانه وجود دارد ولی قفسه بندی دفتری برای نگهداری بارهای سبک و لوازم دفتری و کتابخانه‌ای استفاده می‌گردد. بهترین کاربرد قفسه بندی دفتری در مراکز کتابخانه‌ای و بایگانی‌های دفتری و واحدهایی که نگهداری اسناد را دارند است. اجزای این سیستم شامل ستون، بست اتصال ستون‌ها، بازو، کفه یا طبقه، کفی ستون، کلیپ تکیه‌گاه کفه و درپوش پلاستیکی ستون است که معمولاً به رنگ سفید ارائه می‌گردد.

کاربرد:

- جهت استفاده در مصارف خانگی، اداری و بایگانی

- برای مصارف فروشگاهی و انبار کالاها و قطعات یدکی

ویژگی‌ها:

- تنوع در ابعاد دهانه، عمق، ارتفاع

- دسترسی آسان و سریع به اجناس و زیبایی سیستم

- قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات به دلیل وجود شکاف‌های متوالی در طول ستون و تغییر تعداد طبقات

قفسه‌بندی فروشگاهی:

قفسه بندی فروشگاهی جز متداول ترین و پرمصرف ترین سیستم های قفسه بندی است که مناسب برای فروشگاه های زنجیره ای , هایپرمارکتها و سوپر مارکت ها می باشد. قفسه‌بندی فروشگاهی جهت بارگذاری اقلام سبک تا نیمه سنگین مناسب است و در انواع دیواری، یک طرفه و دو طرفه خودایستا اجرا می گردد.

اجزای این سیستم شامل ستون‌های دیواری یا خود ایستا، لچکی طبقات، کفه‌ها یا طبقات، کتیبه جلو یا پاخور، پانل‌های پشت، جا کارتی و ... در ابعاد و رنگ‌های مختلف ارائه می‌گردد.

بالکن بندی با پایه راک :

جهت استفاده حداکثری از ارتفاع و با امکان ایجاد بالکن و یا نیم‌طبقه در فضاهای مختلف کاربرد دارد، اجزای بالکن بندی با پایه راک متشکل از سیستم راک و پوشش سطح بالکن از پانل پله و یا کف‌پوش مسطح است.

اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، نبشی جهت راهروبندی و دسته نرده، پانل پله جهت پلکان و راهروبندی و سایر اتصالات است.

رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، نبشی‌ها به رنگ طوسی، پانل پله‌های راهروبندی طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه می‌باشند.

کاربردها:

- در فضاهای تولیدی، انبارها و نمایشگاه‌ها به‌منظور ایجاد فضای دوطبقه تولیدی مونتاژ، دفاتر کار و نگهداری مواد

ویژگی‌ها:

تمامی این سیستم اتصال پیچ و مهره‌ای است

بهینه‌سازی و صرفه‌جویی از فضای سطح زیربنا و استفاده از ارتفاع

اجرای سریع و زیبا

بی‌نیازی از عملیات ساختمانی و جوشکاری

قابلیت افزایش و یا کاهش ارتفاع سطح بالکن و راهرو

قفسه بندی نیم طبقه مزنین :

این سیستم سازه ای بسیار مستحکم است جهت صرفه جویی و استفاده مفید از ارتفاع فضا و سالن های موجود، که ساخت فضاهای طبقاتی را میسر می سازد.

کاربرد:

در سالنهای تولید، انبارها و نمایشگاهها به منظور ایجاد سالنهای دو طبقه تولیدی مونتاژ، دفاتر کار و نگهداری مواد و کالا

ویژگی ها:

اتصال پیچ و مهره ای

بهینه سازی و صرفه جویی از فضای سطح زیربنا و استفاده از ارتفاع

اجرای سریع و زیبا

بی نیازی از عملیات ساختمانی و جوشکاری

قابلیت افزایش و یا کاهش ارتفاع سطح بالکن و راهرو قابل گسترش از دو سو با ستونهای مشترک

استفاده از پیچهای مقاوم

شما عزیزان می توانید جهت آشنایی هر چه بهتر و دریافت مشاوره و کارشناسی در خصوص سیستم های مختلف قفسه بندی مانند قفسه ریلی ترکیبی ، کمد ریلی مکانیکی ، قفسه بایگانی ریلی ، ... با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

 

  • Start Publishing Date
انواع قفسه‌بندی و کاربردهای آن در سیستم های اداری

قفسه به هر سازه ای اعم از فلزی، چوبی و یا پلاستیکی گفته می شود که دارای سطوح قابل بارگذاری و یا دسترسی باشد، قفسه بندی نقش بسزایی در جهت ساماندهی و ...

دانش سیستم انبارداری

به سیستمی که کلیه فرآیندهای اصلی انبار را ساماندهی کند. سیستم انبارداری گفته می شود، به طور کلی فرآیند های اصلی انباررا میتوان  به دو قسمت  تحویل ...

ایمنی تجهیزات در سیستم قفسه بندی انبار

در طراحی انبار ایمنی در سیستم قفسه بندی انبار و انتخاب نوع سیستم قفسه بندی انبار بسیار اهمیت دارد، زیرا طراحی صحیح سیستم قفسه بندی انبار در ایمنی و ...

 طراحی سیستم قفسه بندی انبار و سیستم قفسه بندی فروشگاه

در طراحی سیستم قفسه بندی انبار و سیستم قفسه بندی فروشگاه اندازه محیط نقش بسیاری زیادی در اجرا و انتخاب نوع طراحی خواهد داشت ، برای مثال در طراحی ...

ما برای خرید روزانه یا هفته ای و یا حتی ماهیانه بیشتر وقت خود را در فروشگاه های کوچک و فروشگا ه های زنجیره ای بزرگ با برندهای مختلف می گذرانیم.آیا تا ...

 هر سازه ای که از فلز و چوب یا پلاستیک ساخته شده باشد و دارای سطح هایی باشد که قابل بارگذاری و دسترسی باشد،قفسه گفته می شود.

صنعت قفسه بندی از گذشته ...

امروزه  به منظور راحت تر شدن انبارداری، استفاده از انواع قفسه بندی انبار بسیار گسترش پیدا کرده است. این قفسه بندی ها موجب منظم تر شدن کسب و کار شده و ...

یک سیستم قفسه بندی خوب علاوه بر اینکه سبک و با دوام است باید قادر باشد بارهای بسیار سنگین را نگه داری کند.شما این مطلب را تایید می کنید چون می دانید ...

بسیاری از افراد بتوانند یکی از بهترین و شیک ترین پیشخوان و ویترین را داشته باشند به دنبال قفسه بندی ویترین و پیشخوان خود هستند که به این منظور می ...

سیستم  قفسه بایگانی ریلی همانطور که از این نام پیداست، بخاطر طراحی انعطاف پذیرش، می تواند قفسه ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل و جابه جا کند. ...

در میان انبارداران خط کشی و شماره گذاری کف انبار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و شما نیز می توانید با توجه به اصول این امر، اقدام به شماره ...

پرکاربردترین تجهیزات در انبارها، انواع فروشگاه و مکان های دیگر قفسه ها هستند. برای نگهداری اقلام مختلف از کالاهای خودرویی و صنعتی گرفته تا یخچال ...

در طول زمان همواره یک چالش مهم برای بشریت، حفظ اطلاعات یا همان بایگانی فیزیکی بوده است، با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی ما هنوز نتوانسته ایم شکل حفاظتی ...

در مقاله قبلی که در مورد قفسه فلزی بود در مورد قفسه بندی پیچ و مهره ای بصورت مختصر صحبت کردیم و در این مقاله قصد معرفی قفسه بندی پیچ و مهره ای  بصورت ...

انبار، ساختمانی برای حفظ و نگهداشت کالاهاست و جهت حفظ بهتر محصولات در قفسه انبار هم در صنایع بسیار با اهمیت وظیفه ی انبارداری است. انبارها توسط ...

این نوع سیستم قفسه بندی شامل موارد ذیل می باشد:

موبایل راک

شاتل درایوین

خود جریان

خود تغذیه

خود برگشت

بایگانی متحرک

در این بخش به توضیح ...

در اقتصاد کشور ما انبار اهمیت فراوانی دارد و امروزه زمین از ارزش بالایی برخوردار است و با توجه به ارزش آن دیگر شما نمی‌توانید انبار و یا فروشگاهی را ...

یکی از رایج ترین مسیرهای چیدمان کالا در صنعت خرده فروشی، قفسه بندی فروشگاه است. از فروشگاه های مواد غذایی تا فروشگاه های سخت افزاری، همه این روش را ...

ویژگی های قفسه بایگانی ریلی یا متحرک

وقتی صحبت از ذخیره سازی فایل های و به فکر ذخیره ‎سازی بسیاری از فایل ‎های کاغذی مهم هستید و احساس می نمایید که برای ذخیره سازی این فایل های کاغذی ...

در واقع می توان گفت که یکی از کاربرد های قفسه بایگانی ریلی مکانیکی و یا همان کمد بایگانی ریلی مکانیکی برای نگهداری هرچه بهتر، و با اطمینان اسناد مهم ...

بهینه سازی محیط اداری با قفسه بایگانی ریلی

می توان گفت که تمامی شرکت ها، بانک ها، سازمان های دولتی و خصوصی دارای اسناد و مدارک زیادی هستند که مراقبت و حفاظبت از آن اسناد برایشان اولویت دارد در ...

قفسه بایگانی ریلی برقی

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد و ادارات که در محیط کار خود از پرونده های زیادی نگهداری میکنند، پرونده، کاغذ و زونکن های بسیار زیادی دارید که ...

کمد بایگانی ریلی یک ایده جدید برای قفسه بندی اسناد به روش نوین است. جایگزین کردن بایگانی ریلی برای قفسه های قدیمی مشکلات بسیاری را در نگهداری اسناد ...

Load More