تلگرام و واتساپ :  2258285-0936

 تلفن فروش :  77591964-021

قفسه ثابت فلزی از انواع ساده و ابتدایی قفسه بایگانی می باشد که در مکان هایی که نیاز به دسترسی سریع و هزینه کم برای ایجاد سیستم بایگانی باشد بسیار پرکاربرد است. قفسه ثابت فلزی به صورت ثابت در محل نصب می شود و ابعاد قفسه متناسب با نیاز مشتری ساخته می شود. طبقات قفسه ثابت فلزی قابل جابجایی بوده و با توجه به ابعاد فایل ها و پرونده ها قابل تغییر است ، بدنه قفسه ثابت فلزی را میتوان از فلز با رنگبندی متنوع و یا MDF جهت زیبایی ظاهری قفسه ثابت فلزی استفاده نمود. قفسه ثابت فلزی بیشتر در مکانهایی نصب می شود که امکان برقراری سیستم بایگانی ریلی وجود ندارد یا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست، قفسه ثابت فلزی کاربرد بسیاری در بایگانی و ذخیره سازی اطلاعات دارد، قفسه ثابت فلزی در عمق های متفاوت تول و عرضه می شود. در بدنه قفسه ثابت فلزی می توان از فلز یا MDF استفاده نمود، طبقات قابل جابجایی می باشد و با توجه به ابعاد و اندازه پرونده ها قابل تغییر خواهد بود، می توان گفت به طور کلی قفسه ثابت فلزی در جاهایی که فضای کاربردی کم است و نیاز به ظرفیت و دسترسی سریع به اسناد و کالایی نیاز باشد کاربرد بالایی دارد، انواع قفسه ثابت فلزی برای نگهداری کالا در انبار و یا اسناد از جمله پوشه یا زونکن خواهد بود، قفسه ثابت فلزی در رنگهای متنوع و با کاورهای MDF و فلزی قابل اجرا است،گاهی  قفسه ثابت فلزی به نحوی طراحی می شود که بتوان از مدل ثابت به مدل قفسه فلزی ریلی تبدیل کرد و یا تبدیل به قفسه بایگانی ریلی اتوماتیک یا قفسه ریلی برقی - الکترونیک نیز باشد، این قفسه ثابت فلزی تمام پیچ مهره ای پیشرفته تشکیل شده است، از معایب این قفسه ثابت فلزی ظرفیت پایین نسبت به قفسه بایگانی ریلی می باشد چون به راهروهای دو طرفه نیازمند است قفسه ثابت فلزی یا همان قفسه فلزی امنیت پایین و دسترسی آسان به قفسه های فلزی برای تمام افراد در محیط تردد و امکان برداشتن هر کدام اقلام از قفسه ثابت فلزی را دارا می باشد و اتلاف زمان به دلیل نیاز به جستجوی در هر یک از راهروهای قفسه ثابت فلزی می باشد ولی از نظر مزایا این قفسه ثابت فلزی دسترسی سریع و آسان به اسناد یا زونکن ها به دلیل ساده بودن ساختار قفسه ثابت فلزی نیاز کمتری به تعمیرات و نگهداری دارند و همچنین امکان افزایش یا کاهش از نظر طول به آسانی قابل انجام می باشد.

قفسه ثابت فلزی

برای مرتب کردن و چیدمان مدارک و زونکن ها در فضای اداری نیازمند قفسه های جداکننده ای خواهیم بود تا بر اساس آنچه که نیازمندیم درون آنها قرار دهیم. برای قفسه بندی باید به جرم وسایلی که بر روی آن قرار می گیرد توجه کنیم . قفسه ثابت فلزی از توان و مقاومت زیادی جهت تحمل بار وارده دارد .قفسه ثابت فلزی جهت ساماندهی به وسایل و مدارک و ایجاد نظم و چیدمان مناسب می شود این نظم آرامش را به دنبال خواهد داشت ، در نظر بگیرید اگر بعد از گذشت مدت زمانی هر چند اندک قفسه شما خم شود یا دچار رنگ رفتگی گردد چقدر منظره فضای شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت به همین علت انتخاب قفسه ثابت فلزی مناسب و مقاوم که سالهای زیادی را بدون تغییر مورد استفاده قرار گیرد باید از اولویت های انتخابی شما باشد . قفسه ثابت فلزی در ابتدا به شکل صفحات ورقه ای و پیچ و مهره وارد بازار شدند ،با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و فناوری در طرح های گوناگون تولید شده و وارد بازار گردیدند، تنوع در قفسه ثابت فلزی به قدری بالا بوده که با توجه به کالایی که میخواهد ارائه شود می توان در سایز و اندازه دلخواه، رنگ مورد نظر طراحی شود. در فروشگاه ها به علت کارایی بالا و قیمت مناسب از قفسه ثابت فلزی استفاده می شود که برای قفسه بندی هر کدام از اجناس به طرح های مختلفی از قفسه نیاز داریم برای مثال در بخش آرایشی ـ بهداشتی از یک نوع قفسه استفاده می شود و در بخش میوه و سبزی به طرح دیگری از قفسه های فلزی نیازمند است، قفسه ثابت فلزی با توجه به میزان باری که باید تحمل کنند ساخته می شوند هر چه وزن کالا بالا باشد ورقه های مورد استفاده در آن باید ضخیم تر باشد. قفسه های پیچ و مهره ای باورقه های گالوانیزه هم طراحی می شود تا در برابر پوسیدگی مقاوم باشند. این نوع قفسه بندی را می توان در سردخانه ها که در معرض رطوبت هم استفاده کرد . قفسه ثابت فلزی به دو شکل ثابت و متحرک هست، قفسه ثابت فلزی انواع گوناگونی دارد که قفسه ثابت فلزی مشبک، قفسه ثابت فلزی پالت ، قفسه ثابت فلزی راهرویی، قفسه ثابت فلزی دفتری، قفسه ثابت فلزی فروشگاهی ،قفسه بندی فلزی مخصوص کارهای بایگانی متحرک، قفسه بندی فلزی با پایه راک، قفسه فلزی نیم طبقه، قفسه بندی کفپوشدار سبک یا سنگین، قفسه بندی نیم طبقه، قفسه بندی گانتی لور از انواع آن هستند.

مزیت های قفسه ثابت فلزی

اولین مزیت قفسه ثابت فلزی نسبت به سایر قفسه ها همان طور که گفته شد طراحی در شکل ها و گونه های مختلف با توجه به نیاز است که در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد، از فواید دیگر و قابل ذکر این قفسه ها مقرون به صرفه و اقتصادی بودن آن نسبت به سایر قفسه ها  می باشد، از ویژگی های مهم قفسه ثابت فلزی مقاومت در برابر ضربه ، خوردگی ، پوسیدگی و رطوبت است .از طرفی قفسه ثابت فلزی از استحکام بالا و دوام و امنیت زیادی برخوردار می باشد که برای سازماندهی کالاهای انبارها و فروشگاه ها جزو مناسب ترین نوع از انواع قفسه ها می باشد. هم چنین قفسه ثابت فلزی برای استفاده حداکثر از فضا به صورت افقی و عمودی و به صورتی که امکان گذاشت و برداشت کالا به شکل ماشینی یا دستی وجود داشته باشد و با توجه به نیاز به شکل ثابت یا متحرک در مکان مورد نظر نصب می شود. قفسه ثابت فلزی به دلیل آسانی در نصب جهت استفاده در انبار منازل استفاده می شود.